Heeft uw wagen schade? Dan heeft u de keuze om met de schade te blijven rijden, de schade te laten herstellen of de wagen te verkopen met schade.
Als u met de schade wilt blijven rijden dan is de schade wellicht niet zo groot of kunt u zich op dit moment geen schadeherstel veroorloven. Schadeherstel is erg duur. Dit komt omdat mensen zich vaak verkijken op hoeveel werk schadeherstel in werkelijkheid is.
Zelfs bij een klein deukje komt er veel arbeid aan te pas. Allereerst moet de deuk indien mogelijk, zo ondiep mogelijk gemaakt worden. Dit betekend proberen uit te deuken. Als dit is gebeurt dan wordt de plek eerst goed ontvet. Vervolgens kan men met het schuren beginnen. Als het schuren klaar is zal men weer opnieuw gaan ontvetten en het schuurstof afnemen. Nu kan de deuk geplamuurd worden. Met plamuur wordt het diepteverschil door de deuk weggenomen. De diepte van de deuk bepaald het aantal lagen plamuur die aangebracht moeten worden. Als het oppervlak weer redelijk egaal is door de plamuur dan kan het geheel glad worden geschuurd. Glad schuren gaar altijd in meerdere fases. Vervolgens wordt alles weer goed gereinigd zodat het geheel gespoten kan worden. Ook het spuiten is soms niet alleen de kleur maar ook de blanke lak welke een metalic lak weer beschermd. Als alles gedroogd is dan kan de spuitnevel worden uitgepoetst.
Een klein deukje kan dus alsnog een hoop werk zijn. Dit is de reden waarom schadeherstel kostbaar is.
Besluit u toch de auto met schade te willen verkopen of wilt u eerst weten wat uw auto met schade waard is dan kunt u via onze website meer informatie inwinnen en direct een waardecheck doen. Uw auto met schade verkopen kan tevens binnen 1 dag.