Je bent trotste eigenaar van je eigen bedrijf en je winkelt loopt goed maar je wilt dat je verkopen nog meer de hoogte in gaan en je wilt weten hoe je meer informatie over je klanten vergaren kan? Dan gaan we je in dit artikel even zeggen op welke gemakkelijke manieren je informatie kan vergaren waardoor je meer over je klanten te weten komt en dat je winst de hoogte in gaat.
Een simpele manier om te weten op welke tijdstip van de dag er de meeste klanten binnekomen om zo een optimaal personeelsbeleid te kunnen opmaken is gebruik maken van een passantenteller. Een passanten teller kan je meer informatie bezorgen dan dat je eigenlijk denkt. Zo kan je een passantenteller voor je etalage zet kan je je etalage opzetten en zo te weten komen welke etalage de meeste klanten naar binnenlokt. Ook kan je meer te weten komen over de retentiegraad van je klanten. Ook men een heatmap kan je veel te weten komen bijvoorbeeld weten wat de meest gebruikte winkelroute is en wat de aandacht van de mensen trekt. Met een heatmap kan je ook zien naar welke hoogte de mensen in de schappen het meeste kijken en zo je product herpositioneren naargelang de informatie die je nu allemaal vergaard hebt.
Veel mensen maken ook gebruik van een klantenkaart maar hebben geen idee welke kansen je hier allemaal misloopt. Door middel van een klantenkaart kan je te weten komen hoeveel keer een klant naar je winkel komt, welke producten hij koopt enzovoort. Als je weet in welke producten je klant geïnteresseerd is kan je naar elke klant gepersonaliseerde aanbiedingen sturen. Ook kan je voor winkelloyaliteit zorgen met een klantenkaart doordat ze punten verkrijgen elke keer als ze bij jou kopen waardoor ze meer naar jou gaan kopen om meer punten te vergaren en om de punten te kunnen gebruiken.