De telefoonservice is een erg handig systeem voor kleine bedrijven. Ken jij het nog niet? ik ga het uitleggen. De telefoonservice is een extern bedrijf die ondernemers uit de brand helpt met de drukke telefoonlijn. Als ondernemer van een klein bedrijf heb je vaak geen telefoniste, en neem je de telefoon zelf op. Als beginnend ondernemer is dit vaak nog wel te doen omdat je dan weinig telefoontjes op een dag krijg, maar naarmate je het drukker gaat krijgen worden de telefoontjes ook veel meer. Veel ondernemers kunnen de drukte dan niet meer aan en zitten in de stress. Als de telefoon gaat moet je hem natuurlijk direct op pakken, want later beantwoorden kan niet. Dit komt niet altijd goed uit als je in een vergadering of belangrijk gesprek zit. Om dit probleem op te lossen is er het bedrijf antwoordservice-telefoonservice. Ze nemen de hele telefoonopname van je over en dat is voor de ondernemer natuurlijk erg fijn. Alle telefoontjes worden doorgeschakeld naar het bedrijf en beantwoord door 1 telefoniste. Als je je als bedrijf aanmeld dan word je gekoppeld aan een telefoniste die alle telefoontjes opneemt. Dit is erg belangrijk want zo wek je bij de klanten natuurlijk vertrouwen op, en dat wil je als bedrijf. De telefoon wordt opgenomen binnen de bedrijfstijden dus van 08:00 tot 18:00, na deze tijden komt er een voicemail die wordt in gesproken door dezelfde telefoniste. Het is dus allemaal erg goed geregeld en je kan ook eigen ideeën inbrengen als je het net even wat anders ziet. Aan de einde van de dag krijg je een verslag met alle telefoontjes die zijn binnen gekomen. Hierin staat duidelijk wie er heeft gebeld en wat er allemaal besproken is. Als er iemand gebeld heeft die erg belangrijk is dan hoor je het direct, dat is natuurlijk wel zo fijn.